Followers

Sunday, April 10, 2011

aku manusia biasa

Aku manusia biasa melakukan kesilapan, memunasabah diri memikirkan tentang diri sendiri ,
"Ya Allah aku jahil , hatiku busuk menyimpan dendam , kenapa perlu aku berdendam ?"
Tak terniat di hati aku untuk berdendam tapi mungkin kerana aku kecewa .
Tak perlu menipu jika untuk kepentingan sendiri.Aku dapat mengetahui cerita yang kau ingin bohongi.
Hati aku terpaksa pulaukan kau ..Aku berdoa untuk hatiku terbuka memaafkan kau seiklas hati aku ..
memaafkan itu lebih mulia,dari yang meminta maaf . Kamu , aku adalah manusia biasa yang mempunyai keburukan. Tapi kita perlukan perubahan untuk maju & menjadi lebih baik.
Hargailah orang yang menyayangi kamu. Dia cukup terbaik untuk kamu , tak perlu mencari scandal untuk menumpang kasih sayang dan memusnahkan kebahagiaan orang lain .Bila kamu nafikan tentang itu , aku bergelak panjang mendengar kamu sedang memperbodohkan si mangsa . Bermuka-muka talam dan menagih kasih & simpati dari orang lain. Realiti yang perlu kamu tahu, jangan kamu fikir kamu pandai dalam lakonan kamu, orang sekeliling kamu lebih hebat berlakon dari kamu .

2 comments:

  1. bgos la mcm nie nora
    tp empunya diri sedar x lg ?
    harap2 dy sedar dgn ap yg hg 2lis nie =)

    ReplyDelete
  2. sekurang-kurangnya aku sedar diri .
    memang aku jahil . tapi aku perlu belajar dari kesilapan untuk menjadi pengajaran ..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...