Followers

Sunday, June 26, 2011

Kl gansters memang bestlah .

Fakta menarik mengenai filem KL Gangster:
  • Kutipan kasar tiket hari pertama tayangan ialah sebanyak RM1.5 juta.
  • Berjaya mengatasi serta memadamkan rekod yang dipegang oleh filem Kongsi terbitan MIG Production yang mengutip sebanyak RM1,085,064 pada hari pertama tayangan.
  • Secara logiknya jika filem KL Gangster mampu mengutip RM1 juta setiap hari untuk tayangan selama 2 minggu wajib tayang, kemungkinan besar kutipan filem KL Gangster akan melebihi RM10 juta. - Beautiful Nara.
  • Diarah serta dilakonkan sendiri oleh Pengarah Terbaik FFM 23, Syamsul Yusof.
  • Pelakon asal bagi watak 'Jai' yang dipegang Adi Putra sepatutnya dilakonkan oleh Shaheizy Sam. - KL Gangster Official Page.
  • Kutipan mencecah 6 juta selepas 4 hari telah ditayangkan.
  • Bajet filem ini hanya RM1.51 juta.
  • Proses adunan filem ini dilakukan di Studio Siam Lab, Bangkok, Thailand pada tahun lalu.
  • Tempoh shooting 25 hari itu, (20hari untuk aksi).
  • Durasi filem ini ialah 81 minit.
  • Ditayangkan di 65 buah pawagam yang tertakluk dengan Skim Wajib Tayang selama dua minggu.
Aku pun semalam pegi layan KL gansters memang best lah .
Macam nak pegi tengok lagi , Aku rasa tak puas nak tengok KL gansters , nak tengok lagi .
hehehee.. sapa nak belanja aku , sila jatuhkan tangan anda . Semalam aku pegi dengan adik sepupu aku , time tu , aku tengok ada lah 1 group cina dalam 6 orang macam tu ,tengok KL gansters jugak .Yang pasti Zizan kesayangan aku ada jugak ! Love zizan . .

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...