Followers

Sunday, July 24, 2011

hati berkata-kata : aku gumbira

Aku rindu kawan-kawan penang aku . baru je balik dari sana lah ni .
Jumpa etah , cycy & si ibu ngadung, best tengok dia perut dah besar , kaki dia pun dah bengkak , tunggu hari lah tu . Aku doakan si ibu ngandung selamat bersalin nanti . Amin .

Bila dapat bergosip ahak . tak ingat dunia . Aku pun dengar je lah . gosip-gosip terhangat terbaik dari ladang .
Aku terkesima bila dengar macam-macam cerita , tetiba ada pulak yang dah menikah ,terkejut sat aku kat situ .

Antara gosip yang aku dengar tadi , demand parent pada hantaran yang diletakkan , si bapa demand hantaran tinggi , agak-agak lah sama . Oh pakcik , anak kamu itu semakin lama , semakin buas . lagipun anak kamu itu perempuan , kamu kenal anak kamu macam mana . Anak kamu jadi macam tu pun masih kamu nak demand harga tinggi-tinggi. Orang minta secara baik itu dah kira bagus .

 Kalau jadinya benda tak elok jangan menyesal di kemudian hari .Jadilah pandai bertempat wahai si pakcik . Dosa yang sedia ada pun pakcik tak larat tanggung , ditambahkan pulak dosa anak-anak . Nikahkan saja anak-anak kamu yang ingin bernikah . Yang penting nikah , kenduri kecil-kecil pun sudah memadai .

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...