Followers

Wednesday, August 10, 2011

hati berkata-kata :lu ada otak lu pikir.

Tadi petang aku bosan sangat-sangat.
Ya memang tiap-tiap hari bosan bila kerja.
Dari tak berapa nak gelap , terus jadi kelam kulit aku .

TERBAKAR !

kerja kat tengah panas. Apa-apa pun dugaan pratikal ,
Tambah-tambah pulak ada cina celcom tu datang pegang conetto pulak ,
Jilat-jilat ais krim tu dengan penuh nikmat.
arrrrgghhh .. TERGUGAT KOT !

Datang pulak orang  besar celcom cawangan Taiping,
Muka dia macam garang. tapi peramah !
Mula-mula kami tanya pasal axiata tu apa benda.
lepas tu cerita melaluk-laluk pasal murtad .
Macam mana boleh bercerita pasal tu pun aku tak paham .
HAHAHAHHAA...

Ayat dia lebih kurang macam ni lah .

JANGAN SESEKALI KAMU TAK MENGAKUI AGAMA KAMU  ISLAM
BIARPUN KAMU MELAKUKAN DOSA BESAR .

dia bukan menyuruh kita melakukan dosa besar,
 tapi manusia selalu  ingin mencuba sesuatu yang baru ,
Mengikutkan jiwa muda dan kata hati .
Biar kamu sesat jauh di jalan Allah ,
tapi jangan sesekali kamu murtad dan tak mengakui islam itu agama kamu .
Tak terniat dan terdetik sedikitpun untuk aku murtad .
kalau mati dalam penuh kejahatan dan dosa biarlah mati dalam islam .


..............

Dalam duk kena ceramah kuliah asar tu,
ada mamat comel pulak kat situ ,
tak sempat nak usya .
hahahaaahaha..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...