Followers

Monday, September 19, 2011

Hati berkata-kata: Hantaran kawin

Hantaran itu adat atau wajib dalam islam ? ?
peletakkan hantaran tinggi membuatkan lelaki rasa beban,
Bagi aku , peletakan hantaran yang tinggi ini aku kurang setuju sebab ,
bukan senang nak cari duit . kesian kat pihak lelaki.
Memanglah harga barang naik tapi peletakan hantaran tu kurangkanlah sikit.

peletakan hantaran bagi sesetengah pihak nie masing-masing berlumba-lumba letak hantaran tinggi-tinggi
agak-agaklah sama .membebankan pihak lelaki , ibu bapa pun memainkan peranan jugak .
Yang penting nikah , bukan hantarannya.
Kadang-kadang tu dah tahu anak semakin liar ,

nikahkan saja lepas beban dosa yang bertimbun
Aku pun ada lah orang sekeliling aku jadi macam nie ,
kesian jugak aku tengok bila si lelaki nie susah hati ,(cerita pasai orang lain pulak ya)
 tekanan kerja sebab nak cari duit hantaran .
Lepas tu lepaskan tekanan kerja kat  kami yang tak bersalah .
EEeee..geramgeram..
kami kesian sama lu la bos tapi apakan daya kami ,
 hanya mampu melihat dan menerima tekanan kamu .

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...