Followers

Wednesday, September 14, 2011

Hati berkata-kata : nawaitu !

Walaupun aku sibuk tetapi aku cuba luangkan masa untuk temankan opah aku pegi klinik ambil ubat dan check darah .
Aku tak mintak bayaran untuk buat semua tu , tapi aku dapat ganjaran jugak . 
Aku seiklas hati teman opah aku sebab aku cucu opah . 
Aku kesiankan opah ,selagi opah ada aku akan tolong sebaik mungkin .
Memang aku bukan cucu kesayangan , 

malam nie aku tawarankan diri untuk jaga tok aki ( datuk ) , 
Tadi pagi aku teman tok aki aku pegi hospital , tetiba badan tok aki lembik ,
Dan aku tengok tok aki tengah berzikir , aku tahu tok aki sedang tahan sakit kalau tok aki berzikir .
cepat-cepat aku panggilkan nurse dan masuk ke wad kecemasan .
Memang gelabah bila kena sorang-sorang. 
aku tunggu sampai paklang aku datang , aku teman tok aki sampai ke bilik xray . 
Tetiba tok aki aku bagi duit kat aku , nak ditolak aku memang tengah pokai , 
nak diambik aku rasa macam tak iklas . 
serba salah aku . . 
lambat-lambat aku ambil duit tu , 
Tak apa ALLAH tahu nawaitu aku .
aku ikhlas jalankan tugas sebagai seorang cucu walaupun bukan yang terbaik .







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...