Followers

Saturday, December 31, 2011

Hati berkata-kata : Menunggu.

Menunggu , 

menunggu . . . 

Entahlah kenapa aku masih tunggu kamu pakcik burung .

Susah nak gantikan tempat kamu di hati aku untuk orang lain . Ngadakan aku nie .

belum ada yang mampu buat aku tak tunggu kamu , tengok kamu happy dan selamat pun cukup memadai

bagi aku .

Apa aku cakapkan or taipkan nie , semua dari hati ,Sebab tu hati berkata-kata .

Penah satu ketika masa aku di kampung , sepupu aku tanyakan satu soalan kat aku ,

'kalau pakcik burung ang sudah bukakan hati dia ,dan dia terima orang lain bukannya ang ,apa ang rasa ? . '

Aku diam. . Apa yang terlintas di hati , mestilah aku kecewa .Semua orang akan rasa macam aku rasa kalau ditempat aku .Tapi bagi aku , aku bahagia kalau tengok dia bahagia walau dengan siapa sekalipun .Sayang tu iklas dari hati. Ya , aku iklas sayang kamu wahai pakcik burung. Cinta tak perlu memiliki kan . Cinta tu kadang-kadang perlukan pengorbanan .Cinta tu tak semuanya indah.

Kalau kita sayangkan sesuatu , Lepaskannya.

Jika ia datang semula , ianya sememangnya untukmu  ,

Jika tidak dunia sentiasa terbentang luas untuk mencuba .


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...