Followers

Friday, December 16, 2011

Hati berkata-kata : berdarah otak bila dengar.....

Berdarah otak aku bila dengar ...
                                                 Jum kawin ? ?


Ayat nie yang membuatkan aku ketaq habis kepala aku ,automatik sejuk kaki tangan aku nie .Agak-agak lah weh, kita muda lagi kot . Nie kali kedua aku dengar orang ajak aku kawin ! semua orang mau kawin tapikan , belum sampai masanya lagi .

Dijadikan cerita bermulanya kejadian 'ajak kawin' nie startnya malam tadi. Ada lah kawan sekolah menengah aku ni si B nie ,dia call aku sebab dapat call free .HAppy besday kawan !moga panjang umur dan murah rezeki !walaupun esok ang bakal tertongging frust sebab bekas kekasih anda yang anda tatang bagai minyak yang penuh tu nak kawin!.

Banyaklah story bila si B nie call aku, dia kawan sekolah aku yang sangat pendiam. Bergayut punya bergayut dari pukul 12 , biasa lah tu dia tak dak awek , so aku ja kawan perempuan yang rapat dengan dia .

Sambil bergayut dengan aku si B ni p melepak kat luar rumah dia ,dia p lepak pulak dengan si C nie . si C ni pun kawan sekolah aku jugak . Dia still lah contact aku sampai sekarang.Tetiba aku dapat mesej dari Si C nie dengan ayat berbunyi begini .


owh ,dengan aku xmau sembang ngan si B nie ang mau sembang,aku tau lah aku tak hensem macam si B nie , pelajaran pun x tinggi , aku tau aku tak layak untuk ang ,xpalah weh. aku tak ganggu ang lagi k. _dari si C .. 

Dengan perasaan keliru plus heran aku pun cakap lah kat si B nie nak p sembang sat ngan si C nie pasai pa cakap macam tu kat aku. Last-last dia luah perasaan dekat aku yang dia jeolues aku sembang dengan si B nie . Kusut otak aku eiihhh.. Dengan ayat sayu dia , dia tetiba ajak aku kawin !

 terkedu,terdiam,terkesima segala-gala ter lahhh... Ayat dia bubuh kat aku senang ja, bercinta lepas kawin lagi bagus, awat kawin awal tak boleh bahagia ka ,awat ang tak boleh sambng belajar ka kalau kawin ??. Awat ang ingat aku tak boleh bahagiakan ang ka , tak boleh sara hang ka kalau kita kawin ??.terdiam lagi aku......


Last-last aku blur gila,semua benda nie terjadi dalam masa dalam beberapa saat ja ! macam nak putus urat kepala aku..Aku tak bagi apa-apa komen pasai nie kat si C, si B tak tau apa-apa dan terpinga jugak tengok kami sembang lama sangat.Si C bagi balik aku sembang dengan si B ,

Tetiba si C baling handfon dia sendiri kat atas jalan berkecai ! !Si b tengah cakap dengan aku tetiba menjerit kat si C !weh handfon pujaan aku kot , samsung galaxy s 2 ! Berkecai handfon dia baru beli seminggu.Aku tak rapat sangat dengan si B dan si C nie macam aku rapat dengan pakcik burung . Si c kata aku tak setuju dengan keputusan dia.Memang aku tak setuju pun atas banyak alasan aku cuma diamkan ja sebab nak jaga hati kawan punya pasai.

Alasan yang membuatkan aku tak mau kawin lagi :
_kami muda lagi ! kami baru 20 tahun ok !
_aku tak dak perasaan sayang lebih dari seorang kawan.
_bagi aku lelaki matang umur 28 tahun.
_banyak benda nak kena pikir.
_aku nak sambung belajar.
_ready ka aku nak jadi seorang isteri !



please jangan buat aku jadi gila. . 









No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...