Followers

Friday, April 29, 2011

Kisah si teruna dan si dara part 1

Pada satu ketika dulu , si Dara & si teruna berdating macam selalu kerna lama tidak berjumpa .Mungkin dalam 3 bulan mungkin , Si dara merinduikan terunanya .Lantas dari jauh sanggup datang semata-mata menemukan kekasihnya yang sudah melupakannya setelah berkerja di suatu tempat diatas pertolongan Si dara dengan meminjamkan motorsikalnya kepada si teruna. 
Si teruna dalam diam telah mempunyai kekasih baru di tempat baru dia berkerja yang cantik & kurus.Selama itulah si teruna meninggalkan si dara tanpa berita. Biar pun ditinggalkan begitu saja , si dara masih menunggu. Si Teruna mencari si daranya kembali kerna sudah diberhentikan kerja .
Si dara menerima si teruna dengan hati yang terbuka ,kerna si dara terlalu menyayangi si teruna dengan sepenuh hati biar pun si teruna pernah menyakiti hatinya berkali-kali .Si dara dan si teruna menjamu selera di sebuah kedai di tengah pekan kecil .Secara tidak sengaja , semasa si teruna mahu membayar wang kepada penjual , si teruna telah membuka dompetnya , lalu terpampanglah wajah seorang perempuan yang muda
.Dalam hati si dara ,' itu bukan aku .'Si dara menahan sebak ,bermuka biasa agar tidak diketahui isi hati nya .
Mungkin kerna si dara rindukan terunanya dan tidak mahu mengubah mood si terunanya kerna si dara mengenali si terunanya sudah setahun pengenalan mereka.
Si dara tidak tertahan lagi menyampaikan isi hatinya kepada si teruna, mungkin pada malam itu dia akan hasratkan suara hatinya .Malam pun tiba , angin bertiup kencang pada malam itu , di satu pohon rimbum berdekatan dengan rumah si teruan,  si dara & si teruna berbual kosong bercerita tentang masing-masing. 
Tiada ayat sayang di mulut si teruna selama si  dara menjalinkan hubungan dengan si teruna.Si dara memulakan bicara tentang hatinya yang sakit kerna gambar tersebut.Si dara menanyakan tentang gambar tersebut kepada si teruna . Si teruna sepi tanpa kata .Si dara mula menitik air mata dan masa yang sama lah hujan turun dengan lebat seperti air mata si dara .
Si teruna bisu tanpa kata ,semakin rancak air mata si dara mengalir & merintih kerna atas sebab apa si dara diperlakukan begitu rupa. Si dara menyayangi si teruna sepenuh hatinya tanpa mengira masa dan wang ringgitnya .
Dari jauh si dara sanggup datang berjumpa dengan si teruna hanya kerna rindukan si terunanya .Si teruna hanya mensiakan-siakan cinta si dara .Dengan lambat-lambat si teruna berkata dia mahu pulang .Si dara masih lagi menangis dan menangis. Si teruna pulang ke rumah tanpa memandang si dara yang keseorangan menangis di dalam hujan . 
Lama si dara menangis di situ, tetapi si teruna tidak muncul tiba .Oleh kerna itu , si dara pulang ke rumah di dalam hujan lebat melalui lebuhraya tanpa memperdulikan keselamatannya pada waktu malam di dalam hujan .Di lebuhraya itu si dara menangis , meraung menangisi nasib diri sendiri . cinta yang tidak dihargai.
Selepas kejadian tersebut si dara tidak lalu menjamah sebutir nasi , fikirannya entah ke mana. Muka penuh kesedihan dalam beberapa hari .
Dari kejadian itu , si dara mencari semangat untuk kuat.Bangun dari kekalahan .


bersambung.............. 

2 comments:

  1. weh ak tau kesah si teruna n si dara nieh..

    ReplyDelete
  2. diamlah ang ..tampaq pala ang satg mau ka ....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...