Followers

Saturday, September 24, 2011

Hati berkata-kata: Belajar menghormati orang lain !

Aku pegi Hari anugerah a.k.a sambutan hari raya di kolej aku !YA,KOLEJ KESAYANGAN aku .
wahh ! aku dengan kawan-kawan pegi daftar diri kat Kakitangan kolej kat situ ,Dengan supercool kakitangan ni cakap yang ada bendera SAHAJA boleh masuk . Aku pun bersuaralah dengan sopan .

AKU : Miss kawan saya bawak parent , boleh tak masuk ? 
MISS: parent not allow !

WAhhh... itu jawapan yang boleh menyentapkan hati parent yang berada di situ .
APAKAH tidak berfikirkah wahai kakitangan kolej akan jawapan yang diberikan itu melukakan hati orang lain ?
Memang itu bukan ibubapa aku tapi aku yang rasa sakit sangat bila si kakitangan ni cakap macam tu .
Jika si kaki tangan ni berada di tempat kami sebagai penuntut kolej yang dipinggirkan .
Memang kecik besar si kakitangan tu aku nampak tadi.
Kerna aku punya rasa hormat dengan orang yang lebih tua .
Maka dengan itu aku diam dan aku rasa macam nak blah dari situ kerna sekeping sijil aku terpaksa join event tersebut.
Memang cara kamu si kakitangan itu sangat terbaik !
tak perlu nak jadi karek dengan kami .
SATU lagi ..kalau parent not allow  tulis je kat board besar-besar kat pintu depan kolej tu.

Hari anugerah kolej kami TIDAK menjemput ibubapa atau senior-senior kolej yang tak berkenaan,HARAP MAKLUM ! terima kasih .

takpun letak je .

                       "parent not allow  ! "

BELAJAR TINGGI-TINGGI TAPI KURANG PEMAHAMAN SIZIK.
BARU KERJA MACAM TU DAH BERPERANGAI MACAM TU.
KARMA TUNGGU KAMU.KAMU PUNYA ADIK DAN AKAN BERKAWIN .
TAHULAH KAMU ORANG BUAT KAT KAMU MACAM TU.





 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...